Yılın en çok et tüketiminin olduğu Kurban Bayramında kolestrolü ve şekeri yükseltmemek, mideye çok fazla yüklenmemek ve diyeti devam ettirmek için dikkat etmemiz gerekiyor.İşte ipuçları :

• Az ve sık yemeye devam edin: Güne hafif bir kahvaltıyla başlanmalı, ilerleyen saatlerde aşırı miktarda yemekten kaçınıp az ve sık yenmeli. Bayram boyunca bolca tüketilecek olan et mümkün olduğunca sağlıklı ve diyeti bozmayacak şekilde pişirilmeli. Kavrularak veya kızartarak pişirilmemeli ve pişirme esnasında kuyruk yağı, tereyağ gibi doymuş yağlar kullanılmamalıdır.
• Bayramın ilk günlerinde parça etle yapılmış yemekler tercih etmeyin: İlk günlerde kurban eti yeteri kadar dinlenmediği için sert olur, bu da diş ve mide problemlerine yol açar. Eti kıyma olarak kullanmak bayramın ilk iki günü için daha doğru olur. Parça et yemek isteniliyorsa düdüklü tencerede iyice haşlandıktan sonra fırında pişirilerek tüketilebilir.
• Sakatata dikkat: Kurban bayramında sakatat tüketimi de arttığı için özellikle kolestrolü ve kalp-damar hastalığı riski yüksek olan kişilerin sakatat tüketiminden kaçınmaları gerekir.
• Bayram mangalsız geçmez: Kurban bayramı aynı zamanda tatilin ve son sıcakların tadını çıkarmak demek. Olmazsa olmaz mangal, bayramda da tercih ediliyor. Dikkat edilmesi gereken; mangal sırasında etlerin kömürleşmemesi veya dışı pişen içi çiğ kalan etlerin tüketilmemesidir. Ayrıca yüksek risk taşıyor olmasından dolayı etli çiğ köfte tüketiminden de kaçınılmalıdır.