Uykusuz bir geceden sonra 6 saat sonra
Uykusuz bir geceden sonra stresle baş etmek zorunda kalırsanız, vücudunuz aşırı miktarda kortizol üretmeye başlar. Aşırı kortizol daha gergin olmanıza neden olur. İşler daha da karışır, gerginliğinize sinir ve endişe eşlik etmeye başlar.

12 saat sonra
Beyin, tepki ve karar verme gibi zihinsel işlevleri kapatmaya başlar. İnsan kendini kaybetmiş gibi hissetmeye başlar ancak yine de günlük işlerle baş edebilir.

24 saat sonra
Uykusuzluktan 24 saat sonra yorgun hissetmek yerine ani bir enerji patlaması yaşar ve normalden daha üretken hissedebilirsiniz. Bütün duyularınız keskinleşir ve çevrenizdeki insanlar gözünüze hoş görünür. Bunun nedeni, beyninizin dopamin düzeylerini arttırarak uyku eksikliğini telafi etmeye çalışmasıdır.

36 saat sonra
Hafızanız zayıflamaya başlar ve beyniniz enerjiden tasarruf etmeye devam edince reaksiyon süreniz azalır. Uykusuz bir akşam daha geçirmeye devam ederseniz işler bu noktadan sonra kötüleşmeye başlar. Vücudunuz bazı fiziksel fonksiyonları kapatır, bağışıklık sistemi metabolizmayı düşürür bu da daha ağır hissedeceğiniz bir yorgunluğa neden olur.

48 saat sonra
İşler bu noktada sizi dehşete düşürebilir. Halüsinasyonlar görebilirsiniz. Yaşamsal kimyasalların ve besin maddelerinin eksikliği aşırı uyarılmış beyninizdeki reaksiyonları tetikler, sanrılara neden olur. Fısıltılar, garip sesler ve gerçekte olmayan şeyleri görebilir ve duyabilirsiniz. Ayrıca unutkanlık başlar, adınızı veya yemek yemek gibi temel şeyleri unutabilirsiniz.

3-11 gün sonra
Neredeyse hiç kimse, 11 gün boyunca uyanık kalma çizgisini geçemedi. Tek resmi kayıt, 1964'te bilimsel bir proje için deneme yapan San Diego'da yaşayan 17 yaşındaki bir öğrenci olan Randy Gardner'a ait . 264 saat hiçbir şey yapmadan uyanık kalmayı başardı. Bu denemenin, beynimizin 11 günlük kırılma noktasından ciddi hasar almadan geçme potansiyeline sahip olduğu anlamına gelip gelmediğini bilemiyoruz ancak denemenin de bir manası yok. Sağlıklı ve mutlu bir hayat için uyuyun ve bir zombi haline gelmeyin!

# #