Gece boyunca aç kalan vücudumuzun yeniden enerji toplaması ve düşen kan şekerimizin dengelenmesi için kahvaltı çok önemlidir. Peki kahvaltıda yapılan hatalar günümüzü nasıl etkiler? İşte en sık yapılan kahvaltı hataları...

Uyandıktan uzun zaman sonra kahvaltı yapmak metabolizmamızın yavaş çalışmasına sebep oluyor. Seviyesi yükselen mide asidi, kendinizi daha huzursuz hissetmenize yol açabiliyor. Geç yapılan kahvaltı gün içerisinde daha çok acıkma nedenlerinden de biri.

Protein, metabolizmayı hızlandırıcı ve bünyeyi tok tutucu etkiye sahiptir. Uyku sonrası yavaşlayan metabolizmamızı güne hızlı bir şekilde adapte etmek için kahvaltıda protein şarttır.

Kahvaltıda lifli yiyeceklerin tüketilmesi, daha uzun süre tok kalmamızın garantisidir. Bu nedenle kahvaltıda tam tahıllı ekmek, tam tahıllı gevrek, yulaf ezmesi, çiğ sebzeler gibi lif kaynaklarından uygun olan tercih edilmelidir.

Hiç yağ içermeyen bir kahvaltı hem lezzetsiz olacak hem de doyurucu olmayacaktır. Peynir, avokado, zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar içeren besinlerden biri kahvaltıda yer almalıdır. Tereyağı gibi katı yağları kontrolsüz tüketmek ise kalp sağlığı açısından son derece risklidir.

# #