İsteksizlik, ümitsizlik, ilgisizlik, enerji kaybı, aşırı yorgunluk, iştah artışı, uykuya düşkünlük, dikkat ve konsantrasyon bozukluğu gibi belirtiler, sonbaharın geldiği bu günlerde birçok kişinin kapısını çalabilir Çıkış formülü: Düzenli beslenme, spor, gün ışığı.

İsteksizlik, ümitsizlik, ilgisizlik, enerji kaybı, aşırı yorgunluk, iştah artışı, uykuya düşkünlük, dikkat ve konsantrasyon bozukluğu gibi belirtiler, sonbaharın geldiği bu günlerde birçok kişinin kapısını çalabilir. Uzmanlar, günde 20-30 dakika gün ışığından faydalanmanın, kişilerin duygu durumları üzerinde olumlu bir etki yarattığına dikkat çekiyor.

Düzenli spor yapmak beyindeki serotonin düzeyini artırarak sonbahar depresyonu ile baş etmeyi kolaylaştırıyor. Bunun yanında, kış aylarında vücut sağlığı B ve C vitaminleriyle desteklenmeye ihtiyaç duyuyor, ayrıca düzenli beslenme de ruh halini olumlu etkiliyor.

Ah bu havalar!

Doğanın tazelendiği, tatillerin yapıldığı ve güneşin parladığı yaz mevsiminden gündüzlerin kısaldığı sonbahara geçişte, doğadaki tüm değişimler insanlarda birtakım psikolojik sorunları da beraberinde getiriyor.

Uzmanlar “ Sonbahar mevsimiyle beraber havaların erken kararması, soğuk hava etkisi ve dış mekân aktivitelerinin azalması, kişilerin iç dünyalarına çekilmelerine sebep olabiliyor ve bu da kişilerin psikolojilerini olumsuz yönde etkileyebiliyor” diyor.
Mevsimsel duygu durum bozukluğu olarak da adlandırılan sonbahar depresyonu çoğunlukla sonbahar - kış döneminde sürüp baharda düzelme eğilimi gösteriyor.
Uyku düzenine dikkat etmek de vücudun biyolojik ritmi için oldukça önemli. Bunun yanında sosyal yaşamın keyif alınacak aktivitelere göre yeniden planlaması da var olan depresif belirtilerin azalmasına yardımcı oluyor.

# #